Akademik

Dilbilimi Bölümü program danışmanları:


 Öğretim Üyesi Program Türü
 Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Isparta Dilbilimi Lisans 1. Sınıf
 Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Isparta Dilbilimi Lisans 2. Sınıf
 Prof. Dr. Murat Elmalı Dilbilimi Lisans 3. Sınıf
Prof. Dr. Murat Elmalı  Dilbilimi Lisans 4. Sınıf
 Doç. Dr. Mehmet Gürlek Dilbilimi Lisans Çift Anadal ve Yandal
 Prof. Dr. Hayati Develi Dilbilimi Araştırmaları Lisansüstü

 Öğretim Üyesi Oda ve Dahili E-posta Adresi
 Prof. Dr. Hayati Develi D Blok 1. Kat No:13 / Dahili: 16024 develi@istanbul.edu.tr
 Prof. Dr. Deniz Melanlıoğlu D Blok 1. Kat No: 12 / Dahili: 15960 deniz.melanlioglu@istanbul.edu.tr
 Prof. Dr. Murat Elmalı D Blok 1. Kat No: 14 / Dahili: 15955 melmali@istanbul.edu.tr
 Doç. Dr. Mehmet Gürlek D Blok 1. Kat No:14 / Dahili: 15955 mehmet.gurlek@istanbul.edu.tr
 Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Isparta D Blok 1. Kat No: 11 / Dahili: 15953  ahmet.isparta@istanbul.edu.tr
 Dr. Öğr. Üyesi Gözde Demirel Fakiroğlu D Blok 1. Kat No: 10 / Dahili: 15961 demirelg@istanbul.edu.tr
 Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Aygüneş D Blok 1. Kat No: 11 / Dahili: 15953 mehmet.aygunes@istanbul.edu.tr
 Arş. Gör. Dr. Abdullah Topraksoy D Blok 1. Kat No: 11 / Dahili: 15953 abdullah.topraksoy@istanbul.edu.tr
 Arş. Gör. Zeynep Seza Yılmaz D Blok 1. Kat No: 12 / Dahili: 15960 zeynep.tabaklar@istanbul.edu.tr
 Arş. Gör. Yasin Taşdemir D Blok 1. Kat No: 10 / Dahili: 15961 yasin.tasdemir@istanbul.edu.tr

Dilbilimi Bölümü bünyesinde çıkan Dilbilim Dergisine ulaşmak için TIKLAYINIZ


İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dilbilimi Bölümü Öğretim Amaçları:

ÖA.1. Kuramsal ve Uygulamalı dilbiliminin gerektirdiği temel bilgi birikimine sahip,

ÖA.2. Diller ve dil ile ilişkili disiplinler hakkında çok yönlü değerlendirme yapabilme, analiz yapabilme, yorumlama ve problem çözebilme yetkinliğine sahip,

ÖA.3. Dilbilim ile ilgili araştırma, yöntem ve yaklaşımların kuramsal bilgisine ve uygulama deneyimine sahip, uygun araştırma yöntem ve tekniğini seçebilen ve çağdaş bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen,

ÖA.4. Hem ulusal ve uluslararası, hem de tarihsel ve güncel düzeyde dilbilimi ile ilgili yapılan çalışmaları ve gelişmeleri takip edip değerlendirebilen,

ÖA.5. Alanındaki gelişmeleri ve bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce yeterliliğine ek olarak farklı bir yabancı dil öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli,

ÖA.6. Hitap ettiği kitle tarafından doğru anlaşılabilecek şekilde –yazılı ve sözlü olarak- kendini ifade edebilme becerisine sahip,

ÖA.7. Dilbilimi alanında gerçekleşen gelişmeleri yakından takip edebilen, farklı bilgi kaynaklarına ve doğru bilgiye erişim sağlayabilen,

ÖA.8. Farklı disiplinlerle hem bireysel hem de işbirlikli çalışma ve üretme becerisine sahip,

ÖA.9. Meslekî sorumluluğunu ve etik değerleri bilen ve uygulayan nitelikli dilbilimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. 

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dilbilimi Bölümü Program Çıktıları:

PÇ 1. Dilbilimine yönelik temel bilgi ve birikim.

PÇ 2. Dilin toplumsal boyutu, tarihsel boyutu, ana dili ve yabancı dil eğitimi, dilin yapısı, farklı dillerle etkileşimi, farklı disiplinlerle ilişkisi gibi konuları anlama, yorumlama ve çözümleme becerisi.

PÇ 3. Dilbilimi  ile ilişkili eleştirel, çok yönlü ve çözümleyici yaklaşım geliştirerek araştırma ve öneri sunma becerisi.

PÇ 4. Dilbilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama deneyimine sahip olma, dilbilimin kuramsal ve uygulamalı alanları arasında ilişki kurma becerisi.

PÇ 5. Uygulamalı araştırma deneyimi kazanma, elde edilen veriyi çözümleme ve istatistiksel yorumlama becerisi.

PÇ 6. Dilbilimi alanında ulusal ve uluslararası ölçekte her türlü güncel kuramsal ve uygulamalı gelişmeyi takip edebilme becerisi.

PÇ 7. Dilbilimi alanındaki uluslararası kuramsal tartışmaları ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğrenmenin önemine dair farkındalık kazanma.

PÇ 8. Bilgiye erişebilmek için veri tabanlarından ve diğer bilgi kaynaklarından etkin olarak yararlanabilme ve dilbilimi ile ilgili araştırma için gerekli olan yazılımları ve bilgisayar programlarını kullanabilme.

PÇ 9. Elde edilen araştırma sonuçlarını raporlama ve muhatapları tarafından doğru anlaşılacak şekilde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi.

PÇ 10. Yaşam boyu öğrenme ilkesinin gereği olarak bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci.

PÇ 11. Eğitim-istihdam ilişkisi bağlamında emek-iş piyasasının beklentilerini karşılayacak bilgi birikimi, donanım ve yetkinliği kazanma konusunda farkındalık.

PÇ 12. Bağımsız çalışma, gerektiğinde sorumluluk yüklenip inisiyatif alma ve aynı zamanda araştırma ve uygulamalarda ekip çalışmasına uyum sağlama becerisi.

PÇ 13. İnterdisipliner çalışmanın öneminin bilincinde olma ve interdisipliner çalışmalar yapabilme becerisi.

PÇ 14. Toplumsal ve mesleki etik değerler konusunda farkındalık.

Programa Özgü Ölçütler:

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dilbilimi Bölümü Program mezunları FEDEK Dilbilimi Program Ölçütleri ile uyumlu bir şekilde aşağıdaki alanlarda bilgi, beceri ve yetkinlik kazanmaktadır:

PÖ1. Dilbilimine ilişkin temel bilgilere, kavramlara ve yaklaşımlara ilişkin bilgi sahibi olma,

PÖ2. Tarihsel ve modern dilbilimi yaklaşımlarına ve teorilerine hakim olma, bilgi ve birikimini uygun bir şekilde ifade edebilme

PÖ3   Dilbilimi ile ilgili gerekli araştırma ve veri analiz yöntemlerini kullanabilme, sonuçları muhatapları ile paylaşabilme,

PÖ4. Dilbiliminin ilişkili olduğu toplumdilbilim, ruhdilbilim, adlidilbilim, sinirdilbilim, edebiyat, tarih, sanat gibi alanlara ilişkin  bilgi sahibi olma,

PÖ5. Tarih, edebiyat, siyaset, hukuk, iktisat, uluslararası ilişkiler, felsefe, psikoloji vb.  disiplinlerle ilişki kurabilme,

PÖ6. Başta Türkçe olmak üzere farklı dillerin tarihi, gelişimi, farklı dillerle etkileşimi hakkında bilgi sahibi olma,

PÖ7. Dilbiliminin gelişimine imkan veren nitelikli araştırma projeleri tasarlayabilme, uygulayabilme ve elde edilen verileri uygun yöntem ve teknikleri kullanarak analiz edebilme,

PÖ8. Dilbilimi alanından ve farklı disiplinlerden meslektaşlarıyla birlikte çalışabilme,

PÖ9. Dünyada yapılan dilbilimsel araştırmaları takip edebilme ve bu çalışmaların etkilerini ve sonuçlarını değerlendirebilme.